Napi Vers

Minden nap igyekszem egy-egy szép vagy magvas gondolatokat ébresztő verset publikálni, lehetőleg olyanokat, amiket nem találunk meg tankönyveinkben.

Utolsó kommentek

  • Dóri Rábai: Felteszed a vers többi részét, kérlek? Esetleg egy forrást is. Köszönöm. (2017.04.19. 11:22) Sade márki: Az igazság
  • bohmjo: Ez a vers lélegzetelállítóan szép! Köszönöm! (2016.11.01. 15:08) József Attila: Ősz
  • MR Lebowszky: Hát aki szerint József Attila nyálas az egy költői analfabéta. Ezer évente egyszer születik ilyen ... (2014.05.14. 06:53) József Attila: Ősz
  • Gohan Galambos: Akinek ez a költemény nyálas az hagyja a versket másra és táplálja agyát, lelkét olyannal, amit az... (2014.02.02. 14:31) József Attila: Ősz
  • labrabbit: Kedvenc Radnóti versem. Pedig van sok jó, jobb. Mégis... bár ne lenne ennyire... aktuális. (2012.12.13. 22:59) Radnóti Miklós: Majális
  • Utolsó 20

2007.09.19. 16:13 Pisti - A.N.I.F.

Devecseri Gábor: Elvégeztem

szomorú vers egy megkeseredettt ember tollából

"Elvégeztem, amit lehetett.
Vittem innen odébb testemet.
Nem kérdeztem eddig: éltem csak;
nem tűrhetem már, hogy létem vak.

A világnak erdős szőnyegén
értelem jár. Ez a szövevény
tartalmat rejt érzem, mélyen van
s mielőtt még tudnám, végem van.

Vésve van bár minden faágon,
hanem azt a vésést nem látom.
Írva is van minden levélen,
hanem azt a írást nem értem.

Nyílj meg világ, vígan tárulj fel,
titkaid sorban áruld el.
Felhőidet fényben áztassad,
a magasból tiszta választ adj.

Mutass jelt az ösvény szép végén.
Rövidebb az időm, mint vélném.
Ha kérdőn hajol majd fölébem,
mit sugok a halál fülébe?"

1939

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://napverse.blog.hu/api/trackback/id/tr96170436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andris 2007.09.19. 16:19:51

Szép, szép... De ez pont az a helyzet, amibe nem szabad belekerülni. Én úgy akarok meghallni, hogy tudom, amiért éltem annak meg volt a konkrét és más számára teljesíthetetlen, felfoghatatlan értelme.

A Tasi barátja Dani (poker) 2007.09.19. 17:19:50

Üdv!
Most járok először blogodon, szép hogy ápolod, s kívánod mások elé terjeszteni általad \\\\\\\"szép\\\\\\\"-nek találtatott költeményeket, de képzeld milyen szép hab lenne azon a bizonyos tortán a te magad által írt vers...
Amúgy én is rendelkezem bloggal, esetleg ha időd, s kedved engedi, arrafelé is elnézhetnél.
www.legacy2.freeblog.hu
Várom szívesen krirtikád (a kritika szó fedi a negatív kritikát is), s ajánld blogom másoknak is ha neked tetszik!
Uff:Dani

Pisti - A.N.I.F. · http://pisti.blog.hu 2007.09.19. 17:25:05

Olyan blogom is van, csak mostanában ritkán jut időm írásra ;) Úgyhogy inkább más okosságait terjesztem addigis.
süti beállítások módosítása