Napi Vers

Minden nap igyekszem egy-egy szép vagy magvas gondolatokat ébresztő verset publikálni, lehetőleg olyanokat, amiket nem találunk meg tankönyveinkben.

Utolsó kommentek

  • Dóri Rábai: Felteszed a vers többi részét, kérlek? Esetleg egy forrást is. Köszönöm. (2017.04.19. 11:22) Sade márki: Az igazság
  • bohmjo: Ez a vers lélegzetelállítóan szép! Köszönöm! (2016.11.01. 15:08) József Attila: Ősz
  • MR Lebowszky: Hát aki szerint József Attila nyálas az egy költői analfabéta. Ezer évente egyszer születik ilyen ... (2014.05.14. 06:53) József Attila: Ősz
  • Gohan Galambos: Akinek ez a költemény nyálas az hagyja a versket másra és táplálja agyát, lelkét olyannal, amit az... (2014.02.02. 14:31) József Attila: Ősz
  • labrabbit: Kedvenc Radnóti versem. Pedig van sok jó, jobb. Mégis... bár ne lenne ennyire... aktuális. (2012.12.13. 22:59) Radnóti Miklós: Majális
  • Utolsó 20

2007.10.01. 19:43 Pisti - A.N.I.F.

Janus Pannonius: Gyulához

biztos, hogy igaza van?

Írás célja, ha van, nem egyéb: költői dicsőség,
    sőt örökös hírnév. Csak te magad dugod el
folyton az írásod. Mindünknél tán okosabb vagy,
    ám inkább hiszem én: csöppnyire sem vagy okos.

Kurcz Ágnes fordítása

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://napverse.blog.hu/api/trackback/id/tr72182786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cHiPa 2007.10.02. 22:11:19

Szerintem: Első két sorban: Nem! Hogy csak a saját céljából írjon az író...kicsit erős. De a többiben vélek igazságot felfedezni. Legalábbis senki nem nyer abból, ha elrejti. Konkretizálva.

Pisti - A.N.I.F. · http://pisti.blog.hu 2007.10.03. 19:31:43

Valóban, az írás célja minden bizonnyal az, hogy magadat kifejezd és a belsődet fordítsd a külvilág felé művészi módon, ez a költészet, a festészet, a szobrászat és a zene, sőt, talán a tánc is.

Dani 2007.10.15. 18:32:32

A magam gyönyörűségére nem szabad leírnom egyetlen hangot, egyetlen szót sem. Miért nem? Titok. De tilos. A mester ösztönszerűen tudja, hogy a munkája fölött érzett gyönyörűség ellen önmagát be kell oltania. Amíg örül, kontár. Mikor elkezd fájni, teher lenni és elkezd kényszer lenni, kezd mester lenni. A költőnek le kell mondani arról, hogy a szónak örüljön; a zenésznek le kell szoknia arról, hogy a hang szenvedélye legyen.
(Hamvas Béla:A láthatatlan történet)
Csak úgy...

Pisti - A.N.I.F. · pisti.blog.hu 2007.10.15. 20:28:49

Valóban.
Hamvas Béla már a Száz könyv című művében is megírta, hogy a nagy írók szinte kivétel nélkül szenvedtek és kellett, hogy szenvedjenek írás közben. Különben nem lehetne tovább szárnyalni és az ember a saját maga által emelt börtönfalak közül lenne képtelen kilépni.
Azt hiszem, ez így van rendjén. A világ más dolgaiban is valakinek a szenvedése hozza meg mások számára a gyönyörűséget.

Andris · http://cuccosom.freeblog.hu 2007.10.17. 21:27:14

Egyetértek a Danival. Én ezt érzem és tudom. Írtam a verseket, eleinte jól éreztem magam, mivel kiadtam magamból, ami nyomott, de mivel a az érzéseim változnak, a verseim idővel nem jelentenek nekem semmit. Én ezért "dugom" el őket. (A neten azért vannak fent, mert volt akit érdekelt és felraktam.) Inkább magamban tartom, mert nem jelent már örömet leírni, másokat meg minek traktáljak velük. Ha ráadásul nem is úgy ismernek, amilyen jelenleg vagyok. Mondjuk nekem nem volt nekem nem volt nehéz lemondanom a szó öröméről. Sőt a szó akarta, hogy hagyjam békén.
Adios amigos.

Pisti - A.N.I.F. · http://pisti.blog.hu 2007.10.18. 09:24:19

Igen, de akkor a problémád Andris, ha megnézzük az előtted lévő kommenteket is, akkor nem az, hogy nem örülsz a szónak, hanem az, hogy nem írsz... Igen, egy ideig valóban jólesik írni, utána pedig... Na éppen ez az a holtpont, amin hogyha sikerül valakinek átlendülnie és tartósan nem visszakoznia, akkor nagy író válhat belőle. Úgyhogy én csak bíztatni tudlak minden téren, hogyha már nem is úgy írsz, mint a "régi szép időkben", azért tedd meg, hisz azzal másnak is örömet szerzel, hogyha megosztod velünk. És így, hogyha nem egyedül tartod magadban, terhedet is könnyebb cipelned.

Dani 2007.10.19. 18:25:52

Az Andris nem hiába nem ír Pisti! (legalábbis gondolom).
Ő magán akar segíteni.

Pisti - A.N.I.F. · pisti.blog.hu 2007.10.19. 21:28:55

Hoppá, egy pillanatig sem gondoltam magamban, hogy hiába írna. Ha ezt lehetett kiérteni a mondadnómból, akkor valamit igencsak félrefogalmaztam... Én nagyra becsülöm őt mindenért.
süti beállítások módosítása