Napi Vers

Minden nap igyekszem egy-egy szép vagy magvas gondolatokat ébresztő verset publikálni, lehetőleg olyanokat, amiket nem találunk meg tankönyveinkben.

Utolsó kommentek

  • Dóri Rábai: Felteszed a vers többi részét, kérlek? Esetleg egy forrást is. Köszönöm. (2017.04.19. 11:22) Sade márki: Az igazság
  • bohmjo: Ez a vers lélegzetelállítóan szép! Köszönöm! (2016.11.01. 15:08) József Attila: Ősz
  • MR Lebowszky: Hát aki szerint József Attila nyálas az egy költői analfabéta. Ezer évente egyszer születik ilyen ... (2014.05.14. 06:53) József Attila: Ősz
  • Gohan Galambos: Akinek ez a költemény nyálas az hagyja a versket másra és táplálja agyát, lelkét olyannal, amit az... (2014.02.02. 14:31) József Attila: Ősz
  • labrabbit: Kedvenc Radnóti versem. Pedig van sok jó, jobb. Mégis... bár ne lenne ennyire... aktuális. (2012.12.13. 22:59) Radnóti Miklós: Majális
  • Utolsó 20

2007.10.14. 16:54 Pisti - A.N.I.F.

Weöres Sándor: A paprikajancsi szerenádja

bohócnak sem fenékig tejfel...

"Gyönge fuvallat a töba zilál,
fények gyöngysora lebben,
Sóhajom, árva madár-pihe, száll
s elpihen édes öledben.
Tárt keblemen reszket a kóc:
érted szenved a Jancsi bohóc.

Szép szemeidből vérzik az ég,
sok sebe csillagos ösvény.
Egy hajfürtöd nékem elég:
sok sebemet bekötözném.
Hull a fürészpor, sorvad a kóc:
meghal érted a Jancsi bohóc.

Tálad a rózsa, tükröd a Hold,
ajkadon alkonyok égnek,
Víg kedvem sűrű búba hajolt,
téged kérlel az ének.
Hogyha kigyullad a szivem a, kóc,
nem lesz többet a Jancsi bohóc."

19 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://napverse.blog.hu/api/trackback/id/tr87196025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Franci 2007.12.12. 19:26:50

Nekem nagyon tetszik ez a vers,
mert szerintem tele van érzelmekkel,s az h meghal valakiért a Jancsi bohóc,az nagyon szép és meghATó.Aztán lehet,h. csak én értettem félre a verset...NA mind1 az a fő hogy tetszik :)

Pisti - A.N.I.F. · http://pisti.blog.hu 2008.01.23. 16:54:42

Szerintem egy icipicit nyálas a vers az igazat megvallva, de a rímek és a képek nagyon szépek és tiszták, ettől nyeri az én tetszésem.

szami[szemohh] és még 1000 más XD 2008.01.30. 16:55:53

aha tuti nem értem az egészet nem tom h nyálas -e mer nincs kedvem elolvasni lehet ne kicsit rövidebb verseket irni és mindenkébb nyálasakat ..joh ez nem hosszu de most rá szánom magam és elolvasom!!irjatok sok nyálas verset!!bite please kérlek lécci köszi !!XD

hermyo 2008.02.21. 15:19:57

kicsit nyálas a vers?annak ellenére, hogy a képek, s a rímek szépek és tiszták?..hm....

Mahut lány 2008.03.08. 18:21:29

Szerintem erre a versre a "nyálas" jelzőt használni egyszerűen lekicsinylő és sértő! A vers rövid,- igen, rövid, ( hogy lehet háromszor 6 sort, ami nem ér ki a sor végéig hosszúnak nevezni??) és nagyon találó. A hangzás és a képek együtt mély, már már megható érzelmeket képes elindítani. Az a fokozatosság is nagyszerű, ahogy a szenvedő, szerelmes bohócból halott, kiégett szívű teremtés lesz. Hangzása pedig egyszerűen nagyszerű- amely alapján nem csoda, hogy bizonyos válogatásban bekerült a gyerekversek közé- még ha nem is az.
Azt viszon tényleg nem értem, miért ír be valaki, aki el sem olvassa. Ráadásul miért állítja, hogy hosszú...

henrietta 2008.04.02. 18:34:46

szuper ez a vers nagyon nagyon teszik nekem

cepelka 2008.06.01. 19:34:45

Hát igen. Egy Weöres Sándorra azt mondani, hogy nyálas. A véleményhez illő szóval azt mondanám, hogy GÁZ.....
Ez egy gyönyörű vers.
Akinek volt már igazi szerelmi bánata, olyan mély, és belehalós, annak ez szívbemarkoló 18 sor. Csak az tudja, mit érez a jancsi bohóc. Senki más. És együtt hal vele.. sziasztok

bucc 2008.06.05. 13:12:50

Gyerekek! Még öt évvel ezelött énekeltem ezt először kórussal. Orbán György írta azt hiszem a kottát...és hát... na szóval ha valaki hallotta már ezt kórusműként az többet nem szeretne hozzászólni. Az, hogy gyönyörű, az kevés rá.

m 2008.06.08. 22:29:50

egyébként van benne néhány hiba, mármint a szövegben, ha jól gondolom. pl: kebelemben, szemeidtől

Kekszarny 2008.08.13. 14:18:41

Életemben először egy fiútól hallottam ezt a verset, aki ráénekelte a "Hotel California" dallamára. A hideg is kiráz, ha belegondolok, annyira szép...

Flyhunter 2008.09.23. 20:57:31

Ismerem a "fiú"-t, kedves Kékszárny. Bár csak felfogta volna anniyra azt a verset, amit énekelt, mint amilyen szépen adta elő. Nem nyálas, csak komolyan kell gondolni.

Ewu 2008.11.17. 15:10:00

Nekem naon tetszik ez a vers pont ezt mondom szavalóversenyen kíváncsi leszek hogy milyen helyezést érek majd el!:):):)

juu 2008.11.25. 00:53:30

Az egyik legszebb és legédesebb szerelmes vers, amit olvastam. Annyira finom, annyira csodás... A hangulata..... Egyszerűen megfogalmazhatatlan. Ezt már gyerekkoromban is éreztem, még ha nem is értettem a verset. Akinek meg nincs szépérzéke, olvasson inkább ponyvaregényeket, vagy mittudomén. Ennyi.

eszti18 2009.02.09. 12:10:42

Szerintem ez a vers egy miniatur remekmu, es csak az ertheti meg ezt aki elegge hogy is mondjam, erett ra, hogy befogadja a vers igazi mondanivalojat...ezert latni fennebb is kulonbnel kulonb hozzaszolasokat...nekem tetszik:)

Robág67 2009.03.20. 17:23:06

@Pisti - A.N.I.F.:
Kedves PISTI-A.I.N.F.!

Először is ha egy verset idézel, akkor azt illik pontosan tenni. Alább látható a pontos idézet.

"Gyönge fuvallat a tóba zilál,
fények gyöngysora lebben.
Sóhajom, árva madár-pihe, száll
s elpihen édes öledben.
Tárt kebelemben reszket a kóc:
érted szenved a Jancsi bohóc.

Szép szemeidtől vérzik az ég,
sok sebe csillagos ösvény.
Egy hajfürtöd nékem elég,
sok sebemet bekötözném.
Hull a fürészpor, sorvad a kóc:
meghal érted a Jancsi bohóc.

Tálad a rózsa, tükröd a hold,
ajkadon alkonyok égnek.
Víg kedvem sürü búba hajolt,
téged kérlel az ének.
Hogyha kigyullad a szívem, a kóc,
nem lesz többet a Jancsi bohóc."

Érdemes összevetni a két szöveget! Miután megtetted az első lépést, azaz pontosan idézted a verset, csak utána kritizáld, nevezd nyálasnak! Teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval. Nekem nagyon tetszik:)

Atyi 2009.11.13. 10:44:10

Aki ilyen sorokat tud irni hogy gyönge fuvallt a tóba zilál fények gyöünysora lebben az már szerinmtem nem emberi, gyönyőrű, nkem nagyon tetszik:) világirodalom lgezsewbb sora szerintem...

irodai gerilla 2012.02.18. 09:56:05

www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=cxJCo7-zyN4

megjegyzem, tudtommal Weörest politikai okokból félrenyomták és volt egy időszak, amikor gyermekverseket írt. Egyébként az egyik legnagyobb magyar költő.

Meg lehet hallgatni itt is:

katonajozsefszinhaz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=39165%3Amennyekbe-vagtato-prolibusz&catid=5%3Abemutatok&Itemid=5

pöffeteg 2012.07.18. 12:21:42

@Mahut lány: ne is törődj vele, a bejegyzés minősége sokat elárul az irójáról!
süti beállítások módosítása